Ochraniacze motocyklowe, to rzecz o której powinieneś zawsze pamiętać wsiadając na motor. Nie zakładając ich, zwiększasz szansę na to, że podczas wypadku odniesiesz większe obrażenia. Dlatego podpowiemy Ci jakie ochraniacze wybrać, aby osiągnąć maksimum bezpieczeństwa.

Ochrona jest najważniejsza

Jeśli wsiadasz na motor, to musisz pamiętać, aby mieć protektory:

  • Na kolanach – są asymetryczne, po to by idealnie dopasowały się do Twoich nóg oraz zapewniły Ci ochronę podczas jazdy. Wyposażone są w miękką wyściółkę gwarantującą wygodę oraz odpowiednią wentylację.
  • Na łokciach – ich zadaniem jest chronić nie tylko staw łokciowy, ale również przedramię i triceps. Od wewnętrznej strony posiadają silikonowe wykończenie, które pomaga utrzymać ochraniacz na swoim miejscu.
  • Na klatce piersiowej – wykonany jest z miękkiej pianki co czyni go wyjątkowo lekkim oraz wygodnym w użytkowaniu. Jego zaletą jest to, że idealnie dopasowuje się do osobistej budowy anatomicznej.

Buzery vs Zbroje

Ponadto możemy wyróżnić tzw. buzery(ochraniacz zakładany na korpus) oraz zbroje. Pierwsze z nich charakteryzują się tym, że są wykonane z tworzywa sztucznego, a więc są niezwykle lekkie. Ich atutem jest to, że są bardzo przewiewne, co sprawdza się niejednokrotnie podczas wysokich temperatur. Jednak takie produkty mają również swoje wady, jakimi są brak dostatecznej ochrony przed urazami oraz niezdolność do pochłonięcia siły uderzenia. Poza tym należy zwrócić uwagę, że taki ochraniacz, który posiada trzymilimetrową warstwę nie będzie wystarczająco trwały i przy dużym uderzeniu może po prostu pęknąć. Do tego dochodzi fakt, że plastikowy buzer nie jest w stanie zakryć całego korpusu i pozostawia wiele odsłoniętych miejsc jak podbrzusze, ramiona czy dolny odcinek pleców. Natomiast zbroja, to pewnego rodzaju odmiana buzera, tylko jego szczególnym wyznacznikiem jest specjalna siatka połączona z całym zestawem ochraniaczy na górną część ciała. Takie rozwiązanie powoduje, że zbroja staje się ciężka oraz wprawia motocyklistę w pewien dyskomfort. A ponadto nie posiada ona właściwego systemu wentylacji, przez co zmniejsza komfort podróży w czasie upalnych dni. Jednak taki typ ochraniaczy motocyklowych, ma jedną zasadniczą zaletę – chroni w zupełności naszą klatkę piersiową, brzuch, barki, ramiona oraz przedramiona. Dodatkowo ochraniacze w zbroi nie są zbudowane z jednego kawałka, lecz składają się z wielu łączących się części, co sprawia, że protektory stają się bardziej elastyczne i idealnie dopasowują się do ciała motocyklisty. Biorąc pod uwagę koszty wspomnianych ochraniaczy, to nie są one ani duże, ani małe. Za przyzwoity model buzera nie powinniśmy zapłacić więcej niż 600 zł. Natomiast zbroje to wydatek wyższego rzędu, sięgający kwoty minimum 1300 zł.

Nie znaleziono produktów, których szukasz.